20/3/07

La Plaça del Diamant, Resum, Fitxa Técnica i opinió personal.


La Plaça del Diamant fou tot un éxit de televisió. Era una obra que anys enrere era inimaginable veure-la per petita pantalla.
Serie dramàtica de 4 episòdis basada en l'obra de Merçé Rodoreda y dirigida per Francesc Bertríu per a Televisió Espanyola l'any 1981.


Fitxa técnica

Títol:La plaza del diamante
Director:Francisco Betriu
Any:
1981
Format:TV
Duració:l4 episódis
Génere:ficció




Aquesta pel·lícula m'ha fet comprendre millor la novel·la i comprendre fins i tot millor la realitat de la gent de l'época, ja que, per exemple, a la meva besavia li havia passat el mateix amb el seu marit, la seva família y els seus amics, i com he dit avants m'ha fet comprendre millor la realitat que es vivia en aquell temps i m'ha fet veure el que havien viscut avantpassats meus.

Cal dir també que l'ambientació esta molt ben aconseguida tant pel que fa a la, digemne caracterització dels edificis com pel que fa a la roba dels personatges tant principals com secundaris y l'aspecte de la iluminació, sobretot a la part on es reflecteix el bombardeig ue cau sobre Barcelona, amb tot de vidres tintats de blau y la llum blava on suposem que la gent debia de fer aixó per a que els avións que atacaven la ciutat no tinguesin una visió clara dels objectius. L'angoixa de la Natàlia també esta reflectida en els angles de càmara.